Fan van AZ Alkmaar
Nieuws

AZ en FC Groningen mijlenver uit elkaar inzake transfer Thom van Bergen

In een gesprek met RTV Noord zegt algemeen directeur Frank van Mosselveld dat FC Groningen en AZ mijlenver uit elkaar liggen in de onderhandelingen over een transfer van Thom van Bergen. De topscorer van de Trots van het Noorden zou zelf wel graag de stap willen maken.

Frank van Mosselveld zei "AZ heeft zich gemeld, maar onze gedachten en die van AZ liggen heel ver uit elkaar. Mijn verwachting is dat Thom ook komend seizoen bij FC Groningen speelt". Thom van Bergen gaf aan dat hij ook al met AZ had gesproken. "Ze gaven aan dat ik moet knokken om te gaan spelen. En ook over m'n positie hebben we het gehad: op 9 of 10” zei van Bergen.

De spits blijft kalm onder de huidige omstandigheden. Van Bergen wil zelf wel naar AZ gaan, maar is ook bereid om langer bij FC Groningen te blijven. "De clubs zijn momenteel in gesprek, waardoor het niet in mijn macht ligt." Als het succesvol is, dan is dat ontzettend prachtig. "Of ik blijf nog een jaar in het prachtige Groningen voetballen."

"Voor mij zijn er twee prachtige wegen: rechtsaf is een mooie sportieve stap naar AZ, terwijl linksaf nog een prachtig jaar in Groningen betekent." "Volgens de jeugdvertegenwoordiger van FC Groningen ben ik er vrij ontspannen en wacht ik rustig af." Van Bergen heeft nog een contract tot medio 2028. Volgens berichten wil De Trots van het Noorden vijf miljoen euro ontvangen.