
Als het aan AZ ligt, zal Kees Smit volgend seizoen ook in Alkmaar actief zijn. De nieuwe technisch directeur Niels van Duinen geeft in een interview met Voetbal International aan dat er gesprekken plaatsvinden over een langer verblijf van toptalent.
Smit wordt elke week geassocieerd met de grootste clubs in Europa, waaronder Real Madrid. AZ is echter niet tevreden en is in gesprek met de twintigjarige middenvelder over een langer verblijf.
Mike van Duinen verklaard "Of ik goede hoop heb? Hoop is niet zo veel waard in het voetbal’. Na de overwinning in de beker gaf Smit aan Rodi Media aan dat hij'mogelijk nog een jaar bij AZ zal blijven'. Van Duinen: "Kees heeft dit zelf aangegeven en dat heb ik ook gelezen." Ik beschouw dat als iets gunstigs. "We hebben hier al met hem over gesproken."
Smit ligt nog twee jaar vast bij AZ. Wanneer het aan Van Duinen ligt, komt daar nog iets bij. "Volgens mij zouden we allemaal erg blij zijn als Kees hier volgend seizoen weer te zien is." We hebben er met elkaar over gesproken. Toch is er een WK aan de gang en is de markt nog niet begonnen. Iedereen is zich bewust van wat er wordt gezegd en geschreven, dus we moeten afwachten hoe dit zal evolueren.
Smit, Real Madrid en een bedrag van 60 miljoen euro.
Deze week werd Smit opnieuw geassocieerd met Real Madrid, dit keer door het vooraanstaande The Athletic. Na het aantrekken van Denzel Dumfries, Ibrahima Konaté, Marc Cucurella en Bernardo Silva zou de Koninklijke nog steeds rekening houden met Smit. Jorge Mendes, de vertegenwoordiger van Mourinho, ondersteunt de mogelijke overeenkomst namens AZ. Smit zou 60 miljoen euro moeten kosten.