
Het Noordhollands Dagblad meldt dat er vijf spelers geen toekomst meer hebben in Alkmaar en daarom uit mogen kijken naar een nieuwe club.
Volgens het medium gaat het om Zico Buurmeester, Maxim Dekker, Ibrahim Sadiq, Lequincio Zeefuik en Mayckel Lahdo. Deze zomer krijgen zij de kans om om naar een nieuwe club te gaan en niet aansluiten bij de ploeg van coach Leeroy Echteld. Technisch directeur Niels van Duinen heeft de verantwoordelijkheid om deze spelers in zijn eerste periode bij AZ te lozen. Kees Smit lijkt eveneens te vertrekken bij AZ, hoewel de club nog steeds met hem in gesprek is over een mogelijke verlenging.
Het is nog niet duidelijk of er al belangstelling is voor een van de vijf spelers op de transferlijst van AZ. Lahdo en Buurmeester zijn vorig seizoen al verhuurd aan Brondby IF en PEC Zwolle. Die clubs lijken de gehuurde spelers niet voorgoed te willen overnemen.
Voor Sem van Duijn had AZ wel goed nieuws. De aanvaller werd vorig seizoen aan Telstar verhuurd, maar hij mag zich in de voorbereiding in Alkmaar laten zien. Jari de Busser van Go Ahead Eagles lijkt de eerste zomeraanwinst van AZ te gaan worden.